(Mocht je de vorige blog gemist hebben: we zijn aangekomen in een nogal simpel hotel, zonder faciliteiten, in de stromende regen en vanwege overstromingen rijden er geen taxi’s. Het hele verhaal lees je hier.)

De man, van de taxi, spreekt echt heel goed Engels en ik vraag of hij weet of er wel taxi’s rijden naar Khanom. Daar gaan we nl. morgen naar toe, maar Denny en ik hebben net overlegd en we overwegen om nu gewoon door te reizen. Voor deze hotelkamer hebben we slechts 12.50 betaald, dus dat we daar niet slapen, daar liggen we niet wakker van. Als we nu al in het andere hotel terecht zouden kunnen…. Wat er overigens MEGA mooi uit ziet online…dan zijn we hier weg; weten we zeker dat we ook niet vast komen te zitten (mocht ’t nog erger worden of flink doorgaan met regenen) en hebben we vanavond eten bij het hotel, ook al giet het pijpenstelen..

De man van de taxi zegt dat hij sowieso nog langs het hotel moet voordat hij naar het taxistation rijdt, dus hij komt wel even langs. Wij bellen ondertussen naar de volgende accommodatie, maar er neemt niemand op. Oooh hoe frustrerend!

Even later rijdt hij met een minibus voor bij het hotel. Een jonge knul van 25 jaar en hij spreekt mega goed Engels. Hij belt nog eens naar de accommodatie voor ons en nu neemt er wel iemand op! En er is nog plek! YEAH! Ik leg haar de situatie uit en ze zegt dat ze gaat informeren of de weg begaanbaar is en dan belt ze terug.

Gelukkig weer goed nieuws. De weg is (nu nog) begaanbaar, maar ze weet niet voor hoe lang. Ok, let’s go! We halen onze tassen boven en ik vraag aan de jongen of hij het misschien ziet zitten om on naar Khanom te rijden. Hij is even van zijn à propos. Hij wilde ons naar het busstation brengen zodat we daar konden kijken of er een bus zou gaan. Oh hmm… dat is niet wat wij in gedachten hadden 🙂 We vragen of hij iemand weet die ons zou willen brengen en wat het dan zou kosten. Hij denkt er even over na en wij gaan ondertussen onze tassen halen.

Wanneer we terugkomen zegt hij dat hij ons gaat rijden. Joepie! We begrijpen ook waarom hij er over na moest denken, hij is geen taxichauffeur, maar de eigenaar van het hotel hahaha.

De rit naar Khanom gaat goed. Liv valt al gauw in slaap en “onze chauffeur” spreekt zo goed Engels dat het heel gezellig is. Hij rijdt ons zelfs nog even langs de tempel waarvoor we eigenlijk gekomen waren. We zien hem alleen vanuit de auto in de regen, maar het mag de pret niet drukken 😉 Onderweg zijn er al flink wat ondergelopen stukken, dus we zijn echt mega blij dat we deze keus hebben gemaakt.

Aan het einde van de middag komen we aan bij het hotel. Een stuk beter dan waar we vandaan kwamen, maar lang niet zo mooi als de website deed vermoeden. Door de zware regen is het strand erg vies en de golven zijn behoorlijk hoog, daarnaast STIKT het van de muggen. Regen is nog niet zo vreselijk, maar de muggen die daardoor tevoorschijn komen zijn echt enorm irritant. Liv reageert er ook heel heftig op, mega bulten waar dan dagenlang vocht uitkomt 🙁

Kan iemand alsjeblieft de regen even uitzetten?

Het strand bij ons hotel tussen de buien door.

Jezelf vermaken als het regent kan ook heel leuk zijn, zeker als je dingen hebt die je op je hoofd kan zetten 🙂